كليه الأداب
اهلا وسهلا بك فى منتدى كلية الاداب
كليه الأداب
اهلا وسهلا بك فى منتدى كلية الاداب
كليه الأداب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟

NOUR
casooo
قطــــــــــــــــــــه
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ Fra

انثى الابراج : الاسد الأبراج الصينية : الماعز
العمل/الترفيه : StuDinG n0t MoRe
المزاج : cHeeRful :D

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد أبريل 04, 2010 3:56 am

انا جتلى فكرة كده (انا عارفه انكم اتخنقتوا منى ومن افكارى بس هتقولوا ايه بقى قدركم ونصيبكم Twisted Evil
من الاخر وعلشان مش أطول عليكم.. بصراحه ياجماعه فى الفترة الاخيرة دى انا لقيت الناس كلها اللى مش فاهمين قبل اللى فاهمين عمالين بيشتموا فى مصر وفى اللى فيها وبيجرحوا وخلاص وكلهم بيذكروا الحاجات اللى مش كويسه وبس ونسيوا الحاجات الكويسه الكتيرة جدااااااا طبعا اللى فيها (بينى وبينكم انا كمان فى حاجات كتيرة مضيقانى بس مش كل حاجه) وعلشان كده انا فكرت فى الموضوع ده وهو ان كل واحد فيكم يدخل يقول ايه الى مش عاجبه فى مصر بالظبط ونفسه يتغير وياريت كل واحد فيكم يتخيل كده انه فى حاجه مش عجباه فى البلد وانه هو اللى بيغير الحاجه دى بنفسه!!!!
يااااااااااه بجد احساس اكتر من رائع انه تبقى فى حاجه مضيقاك طول الوقت كل ما بتشوفها او بتسمع من اى حد انها برده مش عجباه فتيجى انت تغيرها, ومتنسوش كمان انه بما ان الشباب هما عصب اى مجتمع فبالتالى لما كل واحد فينا يقول اللى مش عاجبه هنشجع بعض ونساعد بعض على اننا نبدأ بنفسنا ونحاول نغيرها مين عارف الله اعلم ممكن فعلا تتغير بإيديك انت أو بإيد أى حد تانى غيرك المهم انها تتغير وخلاص
هاااا مين موافق على الفكرة؟؟ واللى يدخل هيقول رأيه بليز يعنى ويبدأ هو بحاجه مضيقاه وممكن تكون ايه الحلول اللى تنفع كمحاوله منه انه يصلح ما أفسده الأخرون...يللا؟؟؟
casooo

casooo

مشرف قسم الكمبيوتر والانترنت
مشرف قسم الموبايل
ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ Qq20s3
ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 7958roro90

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 7888roro90

ذكر الابراج : الحمل الأبراج الصينية : الماعز

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد أبريل 04, 2010 9:51 am

لا فكرة هايلة يا انوووس بجد

بس ممكن يبقى فى شرط او تزودى شرط للتوبيك ان كل واحد هيدخل هيقول حاجة واحدة بس مش عاجباه

يعنى اللى هيرد هيكتب حاجة واحدة بس فى المشاركة ويستنى اللى بعده يقول رايه فيها ويختار اذا كان هيقول حاجة تانى ولا هيسيب اللى بعده يرد على نفس الحاجة يعنى هيباصيها للى بعده او يقول حاجة جديدة

وانا هبدا واقول حاجة مش عاجبانى

( جلد الذات والاشاعات )

احنا الشعب المصرى دايما كارهين نفسنا والبلد وبنقول كدة بالرغم من حبنا ليها

دايما بنشتم فى البلد وحتى الحاجة الحلوة بنفسرها تفسير وحش ودايما بنستبق الاحداث وبنقول كلام محصلش ( الاشاعات ) وكل دا علشان نقول ان احنا وحشين . وخلاص دايما بنجلد ذاتنا وبنطلع بلدنا فى اسوء حال ولو كان الكلام صحيح كان هيعجبنى لكن للاسف بيبقى معظم الكلام محض ادعاء وافتراء و ( اشاعات )

حقيقى الحاجة دى مش عاجبانى
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد أبريل 04, 2010 12:11 pm

مبدئيا كده ميرسى ياطارق على الرد والشرط اللى انت قلته حلو بجد وكان ناقص وانت ضيفته
بعد كده بقى الحاجه اللى مش عجباك اللى انت قلتها دى هى فعلا حاجه وحشه جداا ودايما بتخلى صورتنا مش حلوة ابدا قدام الأجانب فى الوقت اللى احنا بنكون محتاجين فيه اننا نكون على مستوى مش هنقول عالى بس مقبول على الأقل علشان تكمل صورتنا صورة بلد الحضاره والأصاله
بس على فكرة موضوع الإشاعات ده مش مقتصر على البلد وبس ليه بقى؟؟ لأن الشخص اللى ممكن يطلع إشاعه على بلده ممكن يطلع إشاعه على أى حد أيا كان الحد ده أهو شخص والسلام وكأن الصفه دى (ترويج الإشاعات) بقت فى دمنا والموضوع ده كبر لدرجه ان الإشاعات بقت أنواع يعنى مثلا فى الإشاعات بتاعة وقت الإمتحانات إن الأمتحان هتيجى فيه الأسئله شكلها إزاى أو عن إيه واللى يحلف إنه شاف الإمتحان إزاى الله أعلم وإشاعه الدكتور كذا قال انه فى امتحان يوم كذا وأصلا مفيش امتحان ولا حاجه وطبعا اللى بيطلع الإشاعه دى ممكن يكون قصده التهريج مثلا أو حاجه ما تانيه وخلاص الشعب كله بقى معروف انه شعب بتاع إشاعات يعنى مشكله شعب مش مشكله فرد واحد...
وانا شخصيا عندى موقف كده بخصوص الإشاعات دى (حاجه بجد تحرق الدم) انه فى مرة سمعت انى انا مخطوبه
affraid affraid affraid وأنا معرفش هههههههه lol! lol!

ياجماعه عاوزة افكركم بالأيه الكريمه اللى بتقول:

بسم الله الرحمن الرحيم
( يا أيها الذين ءامنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين )
صدق الله العظيم

ياجماعه لو كل واحد فينا بدأ بنفسه صدقونى والله هتتغير حاجات كتيرة اوى بس احنا نحاول وكل واحد يبدأ بنفسه ويحاول بقدر الإمكان انه لو سمع كلام ميرددهوش إلا لما يتأكد من صحته الأول ولو فيه فايده لأى حد يقوله ولو لأ خلاص ميقولش علشان ميشيلش هو الذنب لو فيه حاجه غلط ولا حاجه
ميرسى ياطارق على العيب اللى انت قلته والموضوع لسه كبير وأنا مش عاوزة أطول وهسيب اللى بعدى إما يكمله أو يتكلم فى حاجه تانيه مش عجباه وميرسى ليك مرة تانيه
flower
NOUR

NOUR

مشرفة القسم العام
مشرفة القسم الاسلامى

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 7985roro90

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 2ch101e_th

انثى الابراج : العذراء الأبراج الصينية : القرد
العمل/الترفيه : التأليف
المزاج : التثقيف الذاتى

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد أبريل 04, 2010 9:43 pm

ميرسى انووووس, طارق
وبجد يا ايناس فكرة جميلة جدا
جلد الذات والاشاعات : المشكلة يا طارق فى ان الشعب اخد على الفساد وعلى سوء كل شىء من كتر همومنا وسوء معيشتنا فى البلد بنبقى مش قادرين نصدق ان فيه حاجة كويسة حصلت بنصدق الوحش بسرعة لاننا اتعودنا على ان كل فترة يكون فيه كارثة
بنبص للواقع من خلال بعض المشاكل اللى عندنا من فقر لفساد لسوء تعليم فبتكون رؤيتنا من مكان مش هقول ضيق لان كل ده مش واخد مكان ضيق .. لكن بنبقى عاملين زى اللى بيبص بعين واحدة بشوف الرؤية من خلال بس اربع اخماس نظره والخمس الخامس هو الجزء النضيف والكويس اللى محتاجين نفتح عينينا التانية عشان نشوفه
بنسبة للشائعات انا متفقة مع ايناس فى كل كلمة قالتها
انه مش فى مصر بس
انه ممكن يكون ناتج عن سوء فهم او سمع احيانا
ممكن اللى بيوصل الخبر او المعلومة بيوصلها على حسب فهمه اللى قريب من حقيقة الخبر ذاته ويجى تانى يوصله على حسب فهمه اللى قريب من الخبر اللى سمعه وكل مدى بتبعد حقيقة الخبر عن الخبر الاساسى
وفيه اللى عايز يعمل حاجة ملفتة للنظر يقوم قايل خبر مابنى على تخيله مش على استدلالات زى ما بيحصل فى الجرايد
طب ليه الناس بتصدق ده يمكن عشان هى عايزة تصدق ده ويمكن عشان عنده ثقة عمياء فى المصدر ويمكن الخوف هو اللى بيأثر على حالة الانسان فيصدق " زى الطالب اللى يسمع انه فيه امتحان" فخايف ما يصدقش ويطلع فيه امتحان فعلا
طب ليه مابنحاولش نتأكد قبل بنفضل ننشر فى الخبر معرفش بقى .. كسل .. عدم جراءة فى بعض الاحيان ..خوف ..متعودين ومش هلاقى حل افضل و قول ابلغ من قول الله سبحانه وتعالى

بسم الله الرحمن الرحيم
( يا أيها الذين ءامنوا إن جاءكم فاسق بنبأ فتبينوا أن تصيبوا قوما بجهالة فتصبحوا على ما فعلتم نادمين )

والمشكلتين "اشاعات .. جلد الذات" طبعا اعلامنا حبيبنا و السينما بتاعتنا يعتبروا سبب من الاسباب برضوا السينما بتحاول تتفنن فى تجسيد الواقع لكن غالبا بيكون اما تجسيد غير مكتمل اما تجسيد مبالغ فيه حتى لو التجسيد ناقص ومبالغ فيه السينما بتكتفى فقط بعرض وتجسيد الواقع من غير ماتقول عشان ده ما يكونش موجود ايه المفروض تعمله بتجسد الغلط من غير ما تقول الصح بتاعه وازاى نغيره او نصححه
الجرايد وبرامج التوك شو هى مفيدة بتقولى ايه بضبط اللى بيحصل فى البلد لكن بيكون تركيزها فى المقام الاول على المصايب والكوارث طب ليه
بيحاولوا يسخنوا الشعب ولا بيحاولو يزودوا من لفت نظره عشان يفكر يصلح واحدة بواحدة
وفيه اللى بيعمل كدة عشان شايف ان جريدته جريدة معارضة فلازم يكون كل اللى فيها اسود مهبب بستين نيلة
انا ما بنكرش السواد لكن احب تكون رؤيتى واضحة واشوف الجزء الابيض زى ما شوفت الاسودلان دهه يدفعنى انى ابيض جزء اسود و يدينى امل

http://www.daralansar.com/</A>
http://www.quran-m.com/
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالإثنين أبريل 05, 2010 12:44 pm

ميه ميه والله يا نور تفسير واضح وصح كمان
بس هو ده بس اللى مش عاجبك فى مصر؟؟؟
scratch scratch scratch
NOUR

NOUR

مشرفة القسم العام
مشرفة القسم الاسلامى

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالإثنين أبريل 05, 2010 9:24 pm

بس هو ده بس اللى مش عاجبك فى مصر؟؟؟

وديه تيجى

من الحاجات اللى مضيقانى
انى يجى واحد يقول البلد ديه مش نضيفة .. البلد فيها وفيها وفيها
طب هى البلد ديه عبارة عن ايه .. احنا البلد
احنا اللى بنزبل ونوسخ.... الزبالة اللى فى الشوارع ديه مش مننا برضوا
انا مش هستنى الحكومة عشان تكنسلى زبالتى اللى فى شارع
لما اقول عدم نظام ما هو انا جزء من العشوائية ديه
لازم نعرف ان لما نلوم البلد على حاجة يبقى قصدنا احنا

ولكى الله يا مصر
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد أبريل 11, 2010 11:28 am

معاكى حق والله يا نورا لكى الله يا مصر بس تصدقى بجد والله مع كل العيوب اللى موجوده دى واللى احنا ممكن نحولها لمزايا مش موجوده عند حد غيرنا ( متفائله شويه Razz ) وعلى أد ما أنا بحلم إنى أسافر أكمل دراسه فى تركيا أو أى مكان يخص اللغات اللى انا بدرسها علشان أقويها وأبقى حاجه كويسه فيها وأرجع أفيد اللى مراحش وأستفيد من اللى راح (ووالله مش كلام وخلاص) يعنى الواحد يكون نافع لنفسه ولبلده يمكن يكون سبب فى إنها تخرج من طابور الدول الناميه دى إلا إنى مقدرش أستغنى عن مصر ولا حتى أبعد عنها وإن شاء الله أنا لسه عندى أمل فى إننا نغير حاجه حتى لو كانت مجرد محاوله إلا إنه يكفينا شرف المحاوله وهمتكم معانا يا رجاله cheers cheers
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالسبت يوليو 31, 2010 3:42 pm

هااا مين مقالش؟؟
بكل صراحه إيه اللى مش عاجبك فى مصـــــــــــــــــــر؟؟
eng.mody

eng.mody

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 50873455ff5

ذكر الابراج : الجدي الأبراج الصينية : الثعبان

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالسبت يوليو 31, 2010 6:12 pm

انا بقى الى مش عاجبنى اننا بقينا بلا طموح بلا هدف قدروا يعلمونا الغباء والتواكل العيب مش فى اى حاجه غير فينا احنا وبس لو اتحركنا كل حاجه هاتتحرج اعقد التغيرات فى الكون بتبدأ بخطوه
غاندى راجل هندى بسيط حارب الامبراطوريه البريطانيه لوحده ( الارضى التى لا تغيس عنها المش ) وكان منهجه جمله واحده بس
اذا اردت ان تغير العالم فكن انت التغيير
ياعنى هايدكوا مثال بسيط انا جربته مثلا انا وصحابى ماشين فى الشارع تمام اشترينا شبسى او كانز اى حاجه من دوول بعد ما بنخلص كنت الاول بروح ارمى حاجتى فى الباسكت بعدين بقيت بلم حاجتهم وارميها معايا مهما كان الباسكيت بعيد وطبعا كانوا بيضحكوا ويتريأوا عليا ناو بقينا كلنا بنعمل نفس السلوك وبننله لغيرنا من غير ما نحس حاجه بسيطه قد كده بس زى ما قال
الجميع يفكر في تغيير العالم, ولكن لا أحد يفكر في تغيير نفسه
(ليو تولستوي)
يبقى مالوش لازمه اننا نتكلم او نحط خطط واهداف اهم حاجه اننا نبدأ وصدقونى ابسط الحاجات ممكن تعمل فرق كبير جدا
طيب حد شاف برنامج عمرو خالد بتاع صناع الحياه ( على فكره انا مؤمن بفكره جدا مع اختلافى فى بعض المواضع والكلام بتاعه بس مؤمن بالهدف )
لازم احنا الى نتحرك طيب هاديكوا حبة افكار بقى

احنا داخلين رمضان ان شاء الله فيه مشاريع ناو بتتعمل فى كل حته زى شنطة رمضان ومعارض الملابس المستعمله وموائد الرحمن
ايه رأيكم بقى لو نبدأ احنا بنفسنا ونحاول نجمع فلوس نديها لمكان من الاماكن دى
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد أغسطس 01, 2010 4:49 pm

حلوووووووو اوووووووووى يا مودى بسم الله ما شاء الله عليك انت شجعتنى بجد !!!!!
مبدئك سليم مليون الميه ومعاك حق اللى عاوز يغير حاجه مش عجباه لازم يبدأ بنفسه وفعلا فعلا بقى إن الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم
انا عجبانى الفكرة جدااااا وهبدأ معاك واللى مش عاجبنى هحاول أغيره انا بنفسى ويمكن لو كلنا جربنا يحصل تغيير بجد ليه لأ وربنا معانا
وعلى فكرة انا وصحابى بنعمل زى ما انت بتعمل انت وصحابك بالظبط والله حتى لو كنت باكل لبانه مبقدرش أرمى الورقه فى الأرض حتى لو فى الشارع ولو كان الشارع مش نضيف أصلا (و ده طبيعى جدااا)
ولو تعرف كمان ان موضوع انعدام الطموح ده كأنه فيروس وانتشر فى الدنيا كلها وصاب الشعب كله شباب بقى وناس كبار وحتى الأطفال الصغيرين والله
مبقاش فى حد فى دماغه ان ينفرد بفكره ماا او يحقق هدف ما حتى لو كان صعب شويتين او لو كان باين وكأنه مستحيل

ربنا يكرمك يامحمود ويوفقك و يوفقنا كلنا يااارب وشكرا لمشاركتك معايا ولو شايف اى عيوب تانيه ممن تقولها وننقاشها سوا كلنا Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالسبت مارس 05, 2011 3:25 am

انا شايفه بقى ياجماعه ان ده أنسب وقت كل واحد فى حاجه مش عجباه يقول عليها وحاليااا ما أكثر الحاجات اللى الواحد بيشوفها وبتضايقه...
MOSTAFA ROMIO

MOSTAFA ROMIO

المراقب العام

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ Wsam3

http://www.elnjom.com/vb/member.php?u=1851
ذكر الابراج : الثور الأبراج الصينية : الماعز
العمل/الترفيه : طالب جامعي وكاجوال بفندق الفور سيزونز
المزاج : NET & SLOW SONGS & ROMANCE,ACTION MOVIES & FOOT BALL

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالسبت مارس 05, 2011 6:45 am

المحسوبيه او الوسايط فى الشغل حاجه منتشره جدا فى كل حته بطريقه مستفزه
تلاقي مدير بيعاقب ده عشان اتأخر وميعاقبش اللى غاب و......... حاجات لا حصر لها
نفسي نتعلم المساواه والتقدير والعمل بضمير بجد هنشتغل ونعلى ببلدنا
https://www.facebook.com/MOSTAFA.ROMIO0o
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد مارس 06, 2011 2:28 pm

MOSTAFA ROMIO كتب:
المحسوبيه او الوسايط فى الشغل حاجه منتشره جدا فى كل حته بطريقه مستفزه
تلاقي مدير بيعاقب ده عشان اتأخر وميعاقبش اللى غاب و......... حاجات لا حصر لها
نفسي نتعلم المساواه والتقدير والعمل بضمير بجد هنشتغل ونعلى ببلدنا

هى فعلا حاجه تضايق وانا عانيت منها فى فترة كده بردو بس تقريبا كده خلاص يامصطفى مش هيبقى فى حاجه تانى اسمها محسوبيه ولا وسايط بعد ثورة 25 يناير ومش هيبقى فى رئيس هيتنرفز على مرؤوس ولا كلام من ده لانه هو اللى مختاره بمزاجه انه يبقى مديره

حلوه على فكرة النقطه دى، انت غشيتها منى Wink cheers
روميساء

روميساء

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ Bm04

انثى الابراج : الثور الأبراج الصينية : الحصان
العمل/الترفيه : اداب تربوي ع شمس
المزاج : القراءة والنت

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأحد مارس 06, 2011 3:08 pm

انوس بجد توبيك اكتر من رائع تسلملى افكارك
وكمان كل الاراء جميلة

بالنسبة ليا اكتر حاجة حسة بضيق منها الفساد الاعلامى بجد الفترة اللى فاتت كنت مببقاش عارفة ايه الصح من الغلط شوية اعيط على ناس وابقى زعلانة وشوية ابقى مبسوطة فيهم احترت بجد مفيش صدق اعلامى بيلهو الناس بحاجات تافة وحطموا افكارنا وشكوننا فى قدوتنا حتى فى نفسنا اتمنى يكون فى ضمير اعلامى ورقابة لان اكتر حاجة بتاثر على كافة الطبقات هو الاعلام يارب يصلح امورنا ويحفظ مصر وشعبها

وميرسى ياانوس
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالإثنين مارس 07, 2011 1:15 am

روميساء كتب:
انوس بجد توبيك اكتر من رائع تسلملى افكارك
وكمان كل الاراء جميلة

بالنسبة ليا اكتر حاجة حسة بضيق منها الفساد الاعلامى بجد الفترة اللى فاتت كنت مببقاش عارفة ايه الصح من الغلط شوية اعيط على ناس وابقى زعلانة وشوية ابقى مبسوطة فيهم احترت بجد مفيش صدق اعلامى بيلهو الناس بحاجات تافة وحطموا افكارنا وشكوننا فى قدوتنا حتى فى نفسنا اتمنى يكون فى ضمير اعلامى ورقابة لان اكتر حاجة بتاثر على كافة الطبقات هو الاعلام يارب يصلح امورنا ويحفظ مصر وشعبها

وميرسى ياانوس

العفو يارورو، وحشتينى اوى والله فينك يابنتى ما صدقتى تسيبينا ولا ايه؟ Rolling Eyes

وعلى فكرة معاكى حق فى اللى قولتيه هى الفترة اللى فاتت دى كان الاعلام فيها مضلل ومش بيجيب الحقيقه والحكايه دى كانت مأزمه الناس كلها ده حتى كمان فى فترة الثوره الناس كانت بتضرب فى التحرير وبتستشهد وهما بيجيبوا فى اغانى وطنيه والقناة الوحيده اللى خرجت عن المألوف وبقت بتجيب الحقيقه كانت الجزيرة وأول ما عرفوا انها بث مباشر وليها مراسلين على أرض الواقع سحبوا تراخيصها Evil or Very Mad Evil or Very Mad
يلا الحمدلله ربنا عداها على خير وان شاء الله ميعودهاش تانى واكيد الوزاره الجيده هتظبط الزلات دى بإذن الله، انا عندى أمل ان شاء الله

وميرسى جداااااااااااااااااااا على مرورك ياحبـــى واهلا بيكى مره تانيه معانا Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
روميساء

روميساء

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ Bm04

انثى الابراج : الثور الأبراج الصينية : الحصان
العمل/الترفيه : اداب تربوي ع شمس
المزاج : القراءة والنت

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالإثنين مارس 07, 2011 8:21 am

ربنا يخليكى ياانووووس والله وحشتنينى اووووووووووووووووى مقدرش انساكم انا بفتح والله عشانكم معلش بتبقى كل فين وفين بس بسال وفاكركم

ومبسوطة اوى ان ناس كتير مكنتش بتفتح الحمدلله رجعت ونورتنا تانى

والتوبيك جميل بس مش هنقول ايه اللى عجبنا فى بلدنا الجميلة والله كتير ياانوس ربنا يحافظ عليها ويحميها
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأربعاء مارس 09, 2011 1:25 am

روميساء كتب:
ربنا يخليكى ياانووووس والله وحشتنينى اووووووووووووووووى مقدرش انساكم انا بفتح والله عشانكم معلش بتبقى كل فين وفين بس بسال وفاكركم

ومبسوطة اوى ان ناس كتير مكنتش بتفتح الحمدلله رجعت ونورتنا تانى

والتوبيك جميل بس مش هنقول ايه اللى عجبنا فى بلدنا الجميلة والله كتير ياانوس ربنا يحافظ عليها ويحميها

ولا يهمك ياحبيبتى المهم بس اننا نطمن عليكى كل فترة ولا احنا نقدر ننساكى اصلا

وانا معاكى ان مصر بلدنا الجميله بس مهمتنا احنا بقى اننا نحافظ على الجمال دعه والترابط بين فئاتها وطوائفها وربنا يسترها علينا كلنا ويحميهالنا cheers cheers
meran fahmy

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ E8s7dt

انثى الابراج : الميزان الأبراج الصينية : الثعبان
العمل/الترفيه : الكتابة ..القراءة..العب مع الا طفال فى الجنينة..
المزاج : عال العال....

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالجمعة مارس 11, 2011 5:51 pm

ايناس بجد توبيك رائع جدا جدا جدا واسمحولى ..طارق روميساء نور مصطفى مودى..بجد انا ..اكاد ارى النجوم تحاوطنى بمعنين معنى انكم نجوم فى العالم..وبمعنى ان فرحتى بيكم خلتنى اطير وأوصل للنجوم بجد فخورة بيكم جدا...فعلا فى حاجات كويسه كتيرة فى بلدنا..بس البلد ارض بندافع عنها احنا الشعب، الارض لا بتنهب ولا بتسرق حق ولا بتعين بواسطة كفاية اتهامات لجاماد كفاية ندور على شماعات ونعلق عليها اخطأنا..الارض بتجمعنا ...الارض موطن بس الموطن الحقيقى مش حصى وتراب لا الموطن احنا اهل البلد الواحد....كل حاجه اتكلمتم عليها بتأذينى بس الاكتر والاكتر ...الضعف وأنعدام الاخلاق...انا يوم ما كتبت عن المصرى كتبت قولت مصرى خايب...وبعتذر على اختيارى للكلمة بس بجد الاخلاق بقت عملة ندرة اوى اوى .. كنت فى مرة كتبت وقلت "وتلقى الابن فى ابوه يهب" علشان بابا بتكلم فى التلفون وهو عاوز يشغل الوب..وبنت واخوها مجتمعين لكلمه اوف اختاروا لحن وللاهل يغنوهايلحنوها يدندنوها وينشروها..ورجل عجوز ساند على اشاب كان فاكره انسان بيحس..التفت الشب وشال ايده ..وبمنتهى القسوة بصوت عالى احرج ابويا عجز وعمى كمان...بنت بتسالاستاذها ..رد بمنتهى الثبات...غباء فى غباء امشى يا بت بلاش جنان...ولا الزوجه تقول لزوجها...والله افضحك بالشمع والعيدان..والا الزوج وحماته..والزوجه وحماتها كمان...يابنى دى زوجتك سرك وراحتك يا بنتى دى ام زوجك..شالته وربته وهيئته لراحتك...علاقاتنا بقيت مقطوعة..وصلتنا بقيت ملسوعه يعنى الحرارة زادت ...ولا هيئه المحلفين اللى ع الحلوة والمرة قالو امين.......أسفة انا عارفة طولت عليكم بس بجد موجعه من اللى بشوفه..كان عندى فكرة ليه منعملش حملة للاخلاق...ليه احنا بما ان احنا فى جامعه واحدة ليه منعملش يوم فى الاسبوع كل اسبوع نزور مدرسة ونتكلم مع الاطفال عن الاخلاق ..ايه رايكم نطلب من عميدنا اين كان هو مين سوا كان جديد أو قديم اننا نعمل عندنا فى الجماعه لجنة الاخلاق ..زى اللجنة الثقافيه ولجنة الاسر...اهتموا اهتموا بالمبادىء والاخلاق..فتلك هى وصية الاباء لاابناء الاخلاق ثم الاخلاق ثم الاخلاق....وخير الكلام ما قل ودل...اكيد انا اخر واحدة فى العالم تقول الكلمة دى... Rolling Eyes Rolling Eyes Razz
NOUR

NOUR

مشرفة القسم العام
مشرفة القسم الاسلامى

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالأربعاء مارس 23, 2011 2:41 am

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 658986981

والله يا ميرنا فى امل مع الاصلاح الساسى نلاقى اصلاح اجتماعى واخلاقى
وفى سؤال عايزة اسأله بخصوص الجامعة والاخلاق
هو احنا ليه مابيبقاش عندنا مادة تربوية فى الجامعة

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 719168355
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالخميس مارس 24, 2011 3:35 am

meran fahmy كتب:
ايناس بجد توبيك رائع جدا جدا جدا واسمحولى ..طارق روميساء نور مصطفى مودى..بجد انا ..اكاد ارى النجوم تحاوطنى بمعنين معنى انكم نجوم فى العالم..وبمعنى ان فرحتى بيكم خلتنى اطير وأوصل للنجوم بجد فخورة بيكم جدا...فعلا فى حاجات كويسه كتيرة فى بلدنا..بس البلد ارض بندافع عنها احنا الشعب، الارض لا بتنهب ولا بتسرق حق ولا بتعين بواسطة كفاية اتهامات لجاماد كفاية ندور على شماعات ونعلق عليها اخطأنا..الارض بتجمعنا ...الارض موطن بس الموطن الحقيقى مش حصى وتراب لا الموطن احنا اهل البلد الواحد....كل حاجه اتكلمتم عليها بتأذينى بس الاكتر والاكتر ...الضعف وأنعدام الاخلاق...انا يوم ما كتبت عن المصرى كتبت قولت مصرى خايب...وبعتذر على اختيارى للكلمة بس بجد الاخلاق بقت عملة ندرة اوى اوى .. كنت فى مرة كتبت وقلت "وتلقى الابن فى ابوه يهب" علشان بابا بتكلم فى التلفون وهو عاوز يشغل الوب..وبنت واخوها مجتمعين لكلمه اوف اختاروا لحن وللاهل يغنوهايلحنوها يدندنوها وينشروها..ورجل عجوز ساند على اشاب كان فاكره انسان بيحس..التفت الشب وشال ايده ..وبمنتهى القسوة بصوت عالى احرج ابويا عجز وعمى كمان...بنت بتسالاستاذها ..رد بمنتهى الثبات...غباء فى غباء امشى يا بت بلاش جنان...ولا الزوجه تقول لزوجها...والله افضحك بالشمع والعيدان..والا الزوج وحماته..والزوجه وحماتها كمان...يابنى دى زوجتك سرك وراحتك يا بنتى دى ام زوجك..شالته وربته وهيئته لراحتك...علاقاتنا بقيت مقطوعة..وصلتنا بقيت ملسوعه يعنى الحرارة زادت ...ولا هيئه المحلفين اللى ع الحلوة والمرة قالو امين.......أسفة انا عارفة طولت عليكم بس بجد موجعه من اللى بشوفه..كان عندى فكرة ليه منعملش حملة للاخلاق...ليه احنا بما ان احنا فى جامعه واحدة ليه منعملش يوم فى الاسبوع كل اسبوع نزور مدرسة ونتكلم مع الاطفال عن الاخلاق ..ايه رايكم نطلب من عميدنا اين كان هو مين سوا كان جديد أو قديم اننا نعمل عندنا فى الجماعه لجنة الاخلاق ..زى اللجنة الثقافيه ولجنة الاسر...اهتموا اهتموا بالمبادىء والاخلاق..فتلك هى وصية الاباء لاابناء الاخلاق ثم الاخلاق ثم الاخلاق....وخير الكلام ما قل ودل...اكيد انا اخر واحدة فى العالم تقول الكلمة دى... Rolling Eyes Rolling Eyes Razz

ميران انا مش عارفه اقولك ايه بجد، كلامك حلو جدااا والنثر اللى انتى قولتيه ده أثر فيا جدااااا ووالله كلنا موجوعين بس تعرفى زمان كنا مقتنعين ان احنا مش هنقدر نعمل حاجه من جوانا علشان كده مكناش بنسمح لاى فكرة تورد فى ذهننا انها تطلع للنور لكن دلوقتى زى ما كلنا شايفين كل حاجه بقت ممكنه وفى ايدينا احنا كمان...

عجبتنى اوى فكره الحمله وانا معاكى على فكرة مادام طالعه مننا وهتقوم بينا، لو الموضوع بجد ياجماعه ممكن نتفق كلنا كل واحد عنده فكره ونحطهم كلهم فى جروب ونعمل على تنفيذهم ...

وبعدين قولى اللى انتى عوزاها يابنتى بأى طريقه وزى ما تحبى تطولى طولى انا عامله التوبيك ده علشان كلنا نفضفض مع بعض ونطلع اللى جوانا، ممكن تكون افكار موجوده من زمان واحنا اللى مخبيينها خوفا من اى حاجه، ان حد يضحك علينا مثلا ويقول بيتكلموا على أدهم ومش هيعرفوا يعملوا حاجه او تافه يتريأ عليها لمجرد الضحك او او او او ..... الاسباب كتيرة

دلوقتى خلاص ياجماعه اللى نفسه فى حاجه يقولها من غير خوف، احنا نقدر نعمل اى حاجه فى الدنيا طالما متفقين عليها وايدنا فى ايد بعض
cheers cheers cheers
قطــــــــــــــــــــه

قطــــــــــــــــــــه

مشرفة كلام بنات

مشرفة قسمForeign forum

مُساهمةموضوع: رد: ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟   ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ I_icon_minitimeالخميس مارس 24, 2011 3:38 am

الـفــن اخــــــــــــلاق كتب:
ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 658986981

والله يا ميرنا فى امل مع الاصلاح الساسى نلاقى اصلاح اجتماعى واخلاقى
وفى سؤال عايزة اسأله بخصوص الجامعة والاخلاق
هو احنا ليه مابيبقاش عندنا مادة تربوية فى الجامعة

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟ 719168355

ياريت والله يانورا، فعلا احنا محتاجين نتعلم حاجات كتيرة اوى ونقصانا الخبرة انا عارفه انها مش هتيجى بين يوم وليله زى ما بيقولوا بس احنا محتاجين اللى يوجهنا للصح ويرشدنا للصواب

ربنا يقدم اللى فيه الخير
Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

ايه بقى اللى مش عاجبك؟؟
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اللى بيحب بس هو اللى يدخل ههههههه
» قول اللى ف نفسك
» تعالوا اتعرفوا على الناس اللى بتتكلم فارسي فى مصر
» اختار اللى تعجبك ،،
» من احسن الكلام اللى سمعته تعليقا على